Khamis, November 06, 2008

Pada hari bahagia Zierah, puteriku

Beberapa bulan terakhir ini sebelum berakhirnya 2008, saya seluruh keluarga bahkan sahabat-sahabat terdekat bakal menyaksikan hari bahagia puteri sulung, seperti pada foto, yang akan melangsungkan perkahwinannya, insyaallah pertengahan Disember mendatang selepas kita merayakan Aidil Adha 1429 Hijrah. Barulah saya memahami selok belok mengurus, bermula detik risik-merisik, majlis pertunangan dan majlis penghantaran belanja baru-baru ini di kediaman saya. Sesuatu yang mengesankan ialah pada ketika memaklumkan puteri saya bahawa bakal suaminya harus seperti saya, yang mencintai seni setidak-tidaknya boleh membaca sajak, bermain alat muzik dan seumpamanya selain latar agamanya juga. Barangkali begitulah yang ditakdirkan bahawa bakal anak menantu mempunyai minat yang saya inginkan secara kebetulan. Saya sekeluarga terutama sekali isteri amat menyenanginya dan lebih ingin merasakan bersama seperti kegembiraan dan kebahagiaan puteri kesayangan kelak.

Tiada ulasan: