Sabtu, Disember 06, 2008

Nilai Kemuliaan

Ibubapa anak menantu, Azrul dan Syahzierah, selepas majlis akad nikah

"Kemuliaan hidup hanya dapat dicapai setelah kita tua. Ketuaan membawa kemuliaan dan tanggungjawab."

Tentu sahaja ungkapan ini sesuatu yang bukan biasa-biasa. Datangnya daripada sahabat saya, Abd Naddin Shaiddin. Kemuliaan dan tanggungjawab, pada saya menjadi pakaian yang paling dihormati menjadikan kedua-dua hal ini ukuran keberadaan dalam sebuah keluarga, misalnya. Ungkapan yang saya anggap amat bermakna ini merupakan responnya selepas memaklumkan puteri saya, Syahzierah selamat diijabkabulkan selepas solat Jumaat kelmarin. Sebagaimana yang dirancang pada 14 Disember depan majlis meraikan pernikahan mereka akan berlangsung di kampung kelahiran - Lumadan, Beaufort.

Alhamdulillah, saya bersyukur kerana majlis pernikahan berjalan dengan teratur. Namun yang paling penting keberadaan kedua-dua belah pihak walaupun lebih ramai daripada pihak lelaki dari Kudat. Sahabat saya JY dan adik ipar saya Tuan Haji Haron Hj Ahmed menjadi saksi pernikahan tersebut. Saya juga menerima ucapan tahniah daripada sahabat-sahabat yang dekat terutama selain Abd Naddin seperti Dinda Sasjira dan Oney Latifah Osman. Terima kasih.

Sama-sama kita mendoakan perkahwinan anak perempuan sulung saya ini menerima rahmat, diberkati, agar dicurahi rezeki serta perpanjangan sehingga ke titik usia di dunia ini.


Tiada ulasan: