Khamis, Disember 18, 2008

Buat JY dan Rosnah

Benar. Ada saat insan melalui peristiwa yang memilukan di satu tempat, di tempat yang lain ada insan yang menikmati suasana yang berbeza. Mensyukuri anugerahi Ilahi atas apa juga yang diberi dan di'ambil' oleh-Nya. Kehidupan kita ini ditentukan oleh Allah. Benar juga kegembiraan dan kesedihan sentiasa datang dan menghampiri kita semua. Saat apa dan bagaimana, amat kurang kita maklumi namun ia akan datang juga. Misalnya kegembiraan sahabat karib saya, JY yang baru menyambut kelahiran puterinya yang ke-3 daripada lima orang cahayamata - Umi, Hamim, Amira dan Haikal. Saya juga menggembirainya, Rosnah selamat bersalin. Alhamdulillah. Mereka adalah sebahagian saudara saya yang amat akrab. Saat Rosnah (yang biasa di kalangan sahabat memanggilnya RR) sarat beberapa hari lepas bersedia juga menemani JY serta anak-anak ke kampung saya demi memeriahkan majlis perkahwinan Syahzierah.

2.
Ummu Zulaikha elZahra... wah indah nama itu, sahabatku. Sudah tentulah nama ini punya pengertian peribadi yang amat manis buat JY dan RR, dan tentulah juga bibit-bibit kebahagiaan melebihi segalanya. Saya barangkali akan memanggil anak kecil itu 'Eka' atau 'Zahra', menjadi peneguh serta simpulan kasih sayang antara anda berdua dan juga keluarga.

Tahniah sahabatku, moga zuriat yang lahir ini memberikan rezeki dan rahmat yang bertambah buat saudara sekeluarga. InsyaAllah.

Tiada ulasan: